Kutyapanzió Igénybevételi Szerződés

 

Kutyapanzió Igénybevételi Szerződés

 „Amely létrejött egyrészről”

Virgonc Kutyapanzió, tulajdonos: Giba Tímea EV. (székhely: 4461. Nyírtelek, Jakusbokor 1./a., EV.engedély száma:  ) Elérhetőségei: Panzió telefonszáma: 0630/334-2211], Panzió email címe: virgonckutya@gmail.com továbbiakban mint vállalkozó
Másrészről

Megrendelő (Kutyatulajdonos): neve: ……………………………………………………………………………………
[Tulajdonos címe, ………………………………………………………………………………………………………………….
Értesítési telefonszáma és e-mail címe: …………………………………………………………………………….

[Tulajdonos telefonszáma: …………………………………………………………….. a továbbiakban: letevő

között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel

  1. Szerződés tárgya: Jelen szerződés tárgya a Megrendelő által birtokolt kutya vagy kutyák ideiglenes elhelyezése és gondozása a Szolgáltató által üzemeltetett kutyapanzióban, az alábbi feltételekkel.

  2. A megbízó megbízást ad vállalkozó részére, hogy az általa birtokolt ………..……………………………………………………. nevű, ……………………………………, fajtájú, ………………………………. chip számú ……………………. születésű  kutyát a vállalkozó által  üzemeltetett panzióban ideiglenes megőrzésre elhelyezze, mely kutyapanziót a megrendelő előzőleg megismert. Megrendelő a helyszínt megnézte, azt megfelelőnek és biztonságosnak találta, valamint minden további kérdéséről az állat tartását illetően teljeskörű felvilágosítást kapott.

 

  1. Szolgáltatás időtartama:

érkezés ideje:  ………………………………………………………………….

elszállítás ideje: ……………………………………………………………….

  1. Szolgáltatás díja: A szolgáltatás díja …………………….. Ft,  mely tartalmazza az elhelyezés, és alapvető gondozás költségeit. Különleges igények vagy sürgősségi ellátás esetén további díjak kerülhetnek felszámolásra.

A napi díj a duplájára emelkedik, ha a Megrendelő nem jelzi, hogy változást szeretne a kutya átvételi időpontjában, illetve a megegyezett átvételi időpontban nem történik meg a kutya átvétele.

  1. Előfoglalás esetén, az előfoglalás a foglalási összeg 10%-ának befizetése után válik érvényessé, amely a fizetendő végösszegből levonásra kerül.
  2. A megbízás ellátása során a vállalkozó tudomására jutott minden adat, információ kizárólag a megrendelő részére hasznosítható, és titok tárgyát képezi.

  3. Felek jogai és kötelezettségei:
  1. Szolgáltató kötelezettségei:
  • Biztosítja a kutya biztonságos elhelyezését, egésznapos megőrzését, táplálását, és megfelelő gondozását, de nem nyújt 24 órás állandó felügyeletet.
  • Azonnal vagy a lehető legrövidebb időn belül a fent megadott elérhetőségek valamelyikén tájékoztatja a Megbízót minden lényeges információról, beleértve a kutyák egészségügyi állapotát.
  • Azonnali intézkedést igénylő esetben megteszi a szükséges intézkedéseket a kutyák egészségének védelme érdekében, beleértve állatorvosi ellátás igénybevételét.
  1. Megbízó kötelezettségei:
    • A letevő a szerződésben meghatározott díj fizetésére köteles.
    • Biztosítja a kutyákra vonatkozó összes szükséges információt, beleértve az oltási könyvet és speciális igényeket.
    • Felelős a kutyák által, a tartásukból kifolyólag keletkezett károk megfizetéséért. A kimentési szabályokra a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.
  • Felelősség és biztosítás: A Szolgáltató nem vállal felelősséget a kutyák esetleges betegségeiért, sérüléseiért, amennyiben azok a Szolgáltató gondoskodása mellett, de rajta kívül álló, a vállalkozónak fel nem róható, illetve előre nem látható okokból következnek be. Beleértve a játék közben felmerülő sérülések, a vele született, vagy beköltözése előtt kialakult, esetleges eltitkolt betegségeket.

Megrendelő elfogadja, hogy Vállalkozó nem tehető felelőssé a kutya sérüléséért, betegségéért, haláláért, kivéve súlyos gondatlanság esetében. 

Felek megállapodnak abban, hogy a Vállalkozót terhelő kártérítés összege nem haladhatja meg a 25 000 Ft, vagy az állat piaci értéke közül a kisebb összeget.

Egészségügyi és oltási követelmények:

A Megrendelő vállalja, hogy a Szolgáltató területére kizárólag egészséges, fertőző betegségekkel nem rendelkező kutyát hoz. A Megrendelő továbbá kijelenti, hogy az állat minden, jogszabályban meghatározott és szükséges védőoltással rendelkezik, és az érkezés napját megelőző harminc napon belül nem került kapcsolatba veszettséggel, parvovírussal vagy bármely más fertőző betegséggel. Amennyiben az állat egészségi állapotában vagy védőoltási státuszában változás következik be, úgy a Megrendelő köteles ezt haladéktalanul, soron kívül jelezni a Szolgáltatónak.

Oltási könyv vagy állatútlevél átadása:

A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy az állat érkezésének napján átadja az állat oltási könyvét vagy útlevelét a Szolgáltató részére. Az oltási könyv vagy állatútlevél az állat befogadásának alapvető feltétele. E dokumentumok tartalmazzák az állatra vonatkozó összes releváns egészségügyi információt, beleértve a védőoltásokat és az állat tulajdonosának, vagy az általa meghatalmazott elérhető személy telefonszámát. A Szolgáltató vállalja, hogy az állat visszaadásának napján visszaadja az oltási könyvet vagy állatútlevelet a Megrendelőnek.

 

Tulajdonosi nyilatkozat és átvételi rend:

A Megrendelő kijelenti és okirattal bizonyítja, hogy ő a kutya tulajdonosa, vagy a tulajdonos által meghatalmazott képviselője. Tulajdonjogát vagy a tulajdonostól származó képviseleti jogát a Megrendelő köteles minden egyes „Egyedi Megbízás” alkalmával igazolni.

A kutyapanzió által meghatározott átvételi és leadási időpontok: érkezés esetén reggel 7 és 8 óra között, míg a hazaszállítás délután 6 és 7 óra között történik. Az érkezés előtt a Megrendelő köteles telefonon értesíteni a panziót a megadott telefonszámon (06303342211). Az időpontok betartása biztosítja a zavartalan átadás-átvétel és a többi kutya nyugalma érdekében.

Amennyiben a Megrendelő igényli az állat panzióba történő szállítását vagy onnan való hazavitelét, a Megrendelő ezzel felhatalmazza a Vállalkozót az állat szállítására. A szállítás költségei a Megrendelőt terhelik.

 

Szükséges tárgyak átadása:

A letétbe helyezés az oltási könyv, egy nyakörv és egy póráz Vállalkozó részére történő átadásával valósul meg. A kutya biztonsága érdekében fontos a megfelelően felhelyezett nyakörv. Amennyiben az állat betegség miatt nem viselhet nyakörvet, a Megrendelő köteles ezt előzetesen jelezni a Vállalkozónak.

Különleges viselkedési információk:

A Megrendelő köteles tájékoztatni a Vállalkozót, ha a kutya fél a vihartól, dörgéstől vagy bármilyen más tényezőtől. Ezen információkat a szerződés mellékleteként is rögzíteni kell.

Amennyiben a kutya agresszív viselkedést mutat emberekkel szemben, a Megrendelő köteles ezt jelezni. Ilyen esetben a Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy nem fogadja el az állatot. Ha a Megrendelő nem tesz eleget tájékoztatási kötelezettségének és a kutya a panzióban tartózkodása alatt sérülést okoz, a Megrendelő kártérítési felelősséggel tartozik.

Próbanap követelménye:

A Szolgáltató kiemelten kezeli az állatok biztonságát és kényelmét. Ennek érdekében, problémás magatartású kutyák esetében a szolgáltatás igénybevételét megelőzően kötelező egy próbanapot tartani, melyre minden más kutya esetében is ajánlott lehetőségként javasoljuk. A próbanap célja, hogy a kutya megismerkedjen a környezettel és a gondozó személyzettel, ezáltal csökkentve a stresszt és elősegítve a zökkenőmentes átmenetet a gondozás időszakára. A próbanap időpontját előzetesen, a Megbízó és a Szolgáltató közötti egyeztetés alapján kell meghatározni, úgy, hogy a Megbízó szükség esetén rövid időn belül vissza tudja venni az állatot. A próbanap díját a Szolgáltató előre meghatározott tarifái szerint kell kiegyenlíteni.

Amennyiben a próbanap során kiderül, hogy a kutya nem képes alkalmazkodni a környezethez, vagy más, megalapozott okból kifolyólag a Szolgáltató nem tudja vállalni a kutya elhelyezését, a Megbízó által lefoglalt időpont érvénytelenné válik.

Kártérítés a lefoglalt idő meghiúsulásáért:

Abban az esetben, ha próbanap nélkül kerül sor a kutya elhelyezésére, és a kutya összeférhetetlenségéből vagy egyéb viselkedési zavarából adódóan szükségessé válik az idő előtti haza szállítása, a Megbízó kötelezettséget vállal arra, hogy megtéríti a Szolgáltatónak a lefoglalt időszak miatt elszenvedett kárt. A kártérítés mértékét a Szolgáltató aktuális díjszabásai alapján, a lefoglalt időtartamra vonatkozóan kell kiszámítani.

Betegség és gyógykezelés:

A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy előre tájékoztatja a Vállalkozót, ha a kutya allergiás, epilepsziás vagy bármilyen egyéb, a közösséget nem veszélyeztető betegséggel rendelkezik, melyről állatorvosi igazolás is rendelkezésre áll. Eltitkolt betegség esetén a Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy nem fogadja a kutyát.

Amennyiben a kutya gyógyszeres kezelés alatt áll, a Megrendelő köteles ezt előzetesen jelezni, mivel ez esetben a kutya különös figyelmet és gondozást igényel.

A Vállalkozó vállalja, hogy amennyiben az állat a panzióztatás ideje alatt betegséget mutat vagy megsérül, azonnali sürgősségi lépéseket tesz az állat egészségének megóvása érdekében. Szükség esetén állatorvosi beavatkozást kezdeményez, és értesíti a Megrendelőt a megadott elérhetőségeken. Amennyiben a Megrendelő nem érhető el, a következő eljárások egyikét alkalmazza:

  1. A Vállalkozót felhatalmazza, hogy az állatot a panzió által választott állatorvosi rendelőbe szállítsa, és az állatorvos elvégezze az orvosilag indokolt kezelést az állat egészsége és jóléte érdekében.

  2. A Vállalkozót felhatalmazza, hogy az állatot a panzió által választott állatorvosi rendelőbe szállítsa, és az állatorvos elvégezze az orvosilag indokolt kezelést, azonban a kezelés költsége előzetes egyeztetés nélkül nem haladhatja meg a ……………………………. Ft összeget.

  3. A Megrendelő nem hatalmazza fel a Vállalkozót előzetes konzultáció nélküli állatorvosi kezelésre. Ebben az esetben a Vállalkozó csak az életveszély elhárításához vagy a további állatok fertőzésveszélyének megelőzéséhez szükséges intézkedéseket jogosult megtenni. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy ezzel késleltetheti a kezelést, ami az állat egészségét veszélyeztetheti, és ebben az esetben a Vállalkozó nem tehető felelőssé.

Felek megállapodnak, hogy járvány esetén az állategészségügyi rendelkezések és az illetékes járványügyi hatóságok utasításai irányadók. A Vállalkozó köteles ezeknek megfelelni, így kártérítési felelősség ezzel összefüggésben nem áll fenn.

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az állatorvosi beavatkozás költségei, beleértve a szállítás költségét is, teljes mértékben őt terhelik, és a sikeres kezelésre a Vállalkozó nem vállal garanciát. A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a kezelés költségeit a panzió-szolgáltatás utolsó napján kiegyenlíti.

 

Amennyiben az állatért a szolgáltatás igénybevételének befejezését követő öt napon belül nem jelentkeznek, és a Megrendelő nem módosítja az eredetileg megbeszélt időpontot, a Vállalkozó jogosult az állatot harmadik félnek örökbe adni. Ebben az esetben a panzióztatás költségei a Megrendelőt terhelik, melyet az azonnali fizetési kötelezettséggel együtt kell rendezni. Késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat, valamint a beszedési költségek is a Megrendelőt terhelik. A késedelmi kamat mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.

 

Vita esetén: Minden vitás kérdésben a felek először békés úton próbálnak megállapodni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a [meghatározott bíróság] illetékes a vita eldöntésében.

Egyéb rendelkezések:

  • A szerződés módosításai csak írásban és mindkét fél hozzájárulásával érvényesek.
  • Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései irányadóak.

 

 

Kelt: …………………………………………….., 2024.. …………………. hónap …………. nap

 

 

 

 

…………………………………………………………                       ………………………………………………………………

megrendelő                                                                           Panzió (vállalkozó)